ثبت علامت تجاري

تيم ايران پردازه با بهره گيري از تكنولوژي روز آماده ي ارائه ي خدمات به همشهريان و هموطنان در سراسر كشور مي باشد

ثبت علامت تجاري

۹ بازديد

ثبت علامت تجاري

اعتبار و برتري در بين رقيبان

اخذ گواهينامه نام تجاري يا همان برند يك سند معتبر با مزاياي مختلف براي كسي است كه آن را از اداره كل مالكيت صنعتي دريافت مي كند.

ثبت علامت تجاري  در ايران بدين صورت انجام مي پذيرد كه نام تجاري و علامت تجاري عبارت از اصطلاح نشانه، آرم، لوگو، نماد يا طرح تركيبي از اينها مي باشد از كاربردهاي نام و علامت تجاري شناساندن محصول با خدمات شركت ها و موسسات از يكديگر مي باشد ثبت علامت تجاري در عين حال كه يك واژه خاص مي باشد و چيزي بيش از يك كلمه نيست اما وجه تمايز با ديگر شركت هاي رقيب مي باشد.

هر توليد كننده و صاحب مشاغلي براي محصولات خود بايد نامي انتخاب كند كه مشتريان براي خريد و شناخت محصول بدنبال نام تجاري محصول باشند.

اصل و اساس شروع هر فعاليت يا توليد، انتخاب نام تجاري و ثبت علامت تجاري آن براي جلوگيري از كپي برداري سايرين مي باشد امروزه صاحبان اكثر مشاغل برند خودرا به ثبت رسانده اند و شايد به فكر ثبت علامت تجاري دوم و يا سوم و … براي محصولات خود مي باشند.

ثبت علامت تجاري در تمامي رشته هاي مشاغل مختلف يا كالاهاي متفاوت در زمينه هاي بازرگاني، توليدي، فروشگاهي و خدمات قابل اخذ مي باشد كه مي توان به طور مستقيم بر روي كالاي قابل عرضه اعتبار بخشي كند و انحصار و حمايت دولت را در پشتيباني از صاحب برند را به همراه دارد.

در صورت ثبت نام تجاري در صنف خود مي توانيد انحصار را در اختيار خود گرفته و اجازه استفاده و كپي برداري از رقباي خود بگيريد.

وقتي برندها داراي ارزش مالي مي شوند كه نكات مختلفي روي آنها انجام شود مثلا نوع اسم براي هر صنف متفاوت مي باشد و يا فارسي و يا لاتين بودن آن و يا نوع كالاهايي كه براي آن انتخاب مي شود و رعايت اصول قانوني جاري كشور در امور ثبت آن كه بهتر است با كارشناس مربوطه مذاكره شود و  يا نوع تبليغات و به بازار عرضه كردن آن

به طور كلي نام تجاري بايد داراي شرايط زير باشد:

  • متمايز و مختص باشد.
  • معرف كيفيت و امتيازات محصول باشد.
  • ترجمه آن به زبان انگليسي آسان باشد.
  • تلفظ آسان داشته باشد حدالامكان كوتاه باشد.
  • بايد بتوان آن را ثبت كرد و تحت حمايت قانوني قرار داد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.