10 عامل شكست سايت هاي اينترنتي

تيم ايران پردازه با بهره گيري از تكنولوژي روز آماده ي ارائه ي خدمات به همشهريان و هموطنان در سراسر كشور مي باشد

10 عامل شكست سايت هاي اينترنتي

۹ بازديد

 

همانطور كه مي دانيد داشتن وب سايت ضرورت امروزه در كسب و كار هستش

اما فقط داشتن يك وب سايت كافي نيست و نخواهد بود زيرا طراحي سايت فقط كافي نيست ما در اين مقاله سعي كرديم كه ۱۰ تا از متداول ترين كارهايي كه سايت شما رو محكوم به شكست مي كند آشنا كنيم.

شما تصور كنيد كه مغازه اي در يك شهر دور افتاده ميگيرد و بهترين محصول كل اين جهان رو هم در اون عرضه كنيد وقتي هيچ كس از اون اطلاعي نداشته باشه هيچ نميتونيد فروش كنيد دقيقا سايت هم مثال بارز اين موضوع هست روزانه بالاي ميليون ها سايت بالا ميايند ولي سوال اينجاست

كه آيا همه اين سايت هايي كه بالا ميان موفق مي شوند؟؟

مشخصا جواب اين سوال نه هستش زيرا سايت هم مانند مثال يك مغازه در دنياي مجازي هستش كه وقتي سايت شما سئو و بهينه سازي نشده باشه و هيچ تبليغاتي نداشته باشيد انتظار بازدهي از سايتتون نبايد داشته باشيد.

۱) ريسپانسيو يا همان واكنشگرا نبودن قالب وب سايت

آينده اينترنت در گوشي هاي هوشمند رقم خواهند خورد در حال حاضر اگر در سايتتان از ابزار google analytics درسايتتان استفاده كنيد مي تونيد به راحتي به صورت زنده مشاهده كنيد كه دستگاه هايي كه از سايت شما بازديد مي نمايند اكثرا از موبايل هستند تا دسكتاپ پس اگر قالب وب سايت شما بهنيه نباشد به راحتي اين درصد از افراد را از دست خواهيد داد كه درصد بسيار بالايي را هم دارا هستند.

در فاكتور بندي هاي گوگل براي سئو هم اين مورد هست كه چقدر سايت شما با موبايل دوست هستش اگر اين امكان را داشته باشيد شما مي توانيد به راحتي از رقيبانتان پيشي بگيريد

در كل ريسپانسيو بودن سايت يعني اين كه محتواي سايت شما با هر دستگاه و سايزي از مانيتور و صفحه نمايش به حالت مناسب آن نشان داده شود خوب يعني المان هاي طراحي همشون در جاي درستش قرار بگيرن به صورت زير هم و عكس ها نسبت به سايز صفحه نمايش به درستي نمايش داده بشود و به همين حالت كلي دكمه ها و ديگر موارد خودشون رو سازگار ميكنن

ميتوانيد از سايت Google’s Search Console Mobile Friendly Test درصد سازگاري سايت خودتان را بررسي كنيد.

۲) استفاده از جملات و لغات تخصصي در حوزه فعاليت خود نسبت به بازار هدف

شما اگر داراي يك وبسايت تخصصي هستيد كه مخاطبان شما بخشي از بازار هستند و افراد عمومي نيستند بهتر هست كه از زبان تخصصي در حوزه فعاليتي خود استفاده كنيد تا سايت شما موقع نمايش اوليه به شخص اين پيام را منتقل كند كه اين سايت يك سايت تخصصي هستش و ميتونه نياز من را رفع كند و اين مي تواند در رشد كسب و كار شما تاثير گذار باشد.

 

۳) نداشتن محتوا در سايت

يكي ديگر از مشكلات وب سايت هايي كه به شكست منجر مي شوند اين هست كه نمي توانند به سوالات مشتريان پاسخگو باشند و مشتري براحتي از سايت شما خارج مي شود

براي مشتريانتان توليد محتوا كنيد و درباره موضوعات مختلف حوزه فعاليت خودتون مطلب بنويسيد اين كار براي سايت شما چه سودي دارد؟

اعتماد مخاطبانتان را مي توانيد به راحتي با انتشار مطالب تخصصي در سايتتون ميتونيد به مشتري بگيد كه واقعا كار من اين هستش

 

دگر صفحات

طراحي سايت در تبريز

 

۴) پنهان كردن اطلاعات ضروري

اطلاعات تماس و ارتباطي با شما بايد در صفحه اصلي سايت شما وجود داشته باشد

اطلاعاتي مانند:

  • آدرس فيزيكي دفتركار يا كارگاه شما
  • داشتن نقشه گوگل در صفحه تماس با ما
  • اطلاعات تماس از طريق شماره ثابت و همراه يا ايميل
  • لينك شبكه هاي اجتماعي
  • داشتن صفحه درباره ما ( صفحه اي كه درباره تيم يا شركت خود اطلاعاتي به كاربر ميدهيد.)

 

۵) كند بودن سرعت لود سايت

۴۷ درصد از كاربران سايت شما اگر صفحات سايتتون در كمتر از ۲ ثانيه باز بشه وبسايت شما رو ترك ميكنن و ديگه واسه خريد و يا استفاده از خدماتتون به سايت شما بر نميگردن

خود شما اگر ۱ دقيقه سايتي رو بزنيد و بالا نياد ميبندينش به خصوص اين مورد در موبايل بيشترين اهميت را دارد زيرا كاربران موبايل با اينترنت هاي سرعت پايين معمولا هستن و اگر سايتتون بالا نياد به راحتي ميبندن

پس يكي ديگر از عامل هاي سايت شما كه به شكست مي خورد مي تواند سرعت كم آن باشد

و راهكار ها براي حل اين مشكل چيست؟

  1. انتخاب هاست محلي : يعني اگر سايت شما بازديد كنندگانش از كشور خودتان مثلا ايران باشد بايد هاست خود هم در ايران باشه تا در بالاترين سرعت به درخواست شما جواب داده شود.
  2. استفاده از cdn: استفاده از شبكه محتواي ابري كه بهترين آن ها مي توان به cloudflare اشاره كرد.
  3. استفاده از عكس هاي حجم پايين و بهينه شده در سايت
  4. بررسي و حل مشكلات سايت در دو تا از بهترين ابزار ها به نام  GTmetrix  و  Pingdom

 

۶) استفاده نكردن از المان هايي كه كاربر رو به انجام كاري وادار كند (Call to action)

هدف از ترغيب كاربر براي استفاده از سايت شما چيست؟ آيا ميخواهيد كه با شما تماس بگيرد تا بهش مشاوره بديد يا يك محصولي رو بخرد پس بايد از المان هاي call-to-action استفاده كنيد اين يعني كاربر رو به انجام آن كار ترغيب كنيد مثلا استفاده از جمله هايي اين چنيني هستش اگر واقعا ميخواهيد اين محصول رو داشته باشيد همين الان كليك كنيد.

 

۷) تاريخ گذشته

سايت شما بايد هميشه زنده باشد وب سايت هاي مرده به هيچ وجه نميتونن موفق باشن زيرا بايد كاربر وقتي وارد اون ميشه احساس كنه كه وقايع مثلا فصلي در سايت اعمال شده تاريخ اخبار سايت و …

 

۸) استفاده نكردن از UX

تجربه كاربري همان UX به اين معني هست كه كاربر با وبسايت بهم خورده برنخورد بايد سايت شما از نظمي خواص تبعيت كند مثلا دكمه خريد هميشه بايد سمت چپ قرار گيرد و هدر در بالاي صفحه و لوگو بالا سمت راست

 

۹) داشتن مشكلات برنامه نويسي

براي مثال اگر فروشگاه داريد امكانش هست كه در درگاه بانكي آن تداخلي وجود داشته باشد شما به عنوان وبمستر بايد مرتبا بررسي كنيد سايتتون رو و براي اين كار بهترين عمل اين هست كه خودتون رو به جاي كاربر بزاريد و وارد سايت خودتون بشيد و تمامي مراحل رو ادامه بديد.

 

۱۰) ايجاد سردرگمي در هدايت به صفحات

سايت شما بايد ساده و روان باشد و مثلا اگر فروشگاه داريد روند خريد را تا اونجا كه ميتونيد آسان تر كنيد تا كاربر از هدايت شدن به صفحات ديگر اذيت نشود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.